štvrtok 20. júla 2017

Deň, kedy Merckx zakúsil porážku. Nedobytná pevnosť padla na Pra-Loup

Je nedeľa 13. júla 1975 a belgický Kanibal má v Nice bet365 stavky na štarte 15.


dejstvo 58 sekúnd náskoku na nažhaveného Bernarda Thévenet.

Prvýkrát v histórii sa stúpa na Col des Champs. "Nikto ten kopec nepoznal a zjazd bol nebezpečný," spomína Francúz. "A kvôli Potôčik cez cestu to tam veľa kĺzalo." Práve tam francúzskeho šampióna zastaví defekt a zdá sa, že belgickému krutovládcovi sa otvára cesta k šiestemu žltému trikote kariéry.

Až pod Col d'Allos sa Thévenet dostane do kontaktu s čelom, lenže pri zbesilé stíhačke nemá čas sa ani občerstvi ť. A päťnásobný šampión Tour cíti, že jeho prenasledovateľ nechal na ceste príliš veľa síl, že už nie je tak čerstvý.A kúsok pod vrcholom dupne Belgičan na plyn.

"Mal som hladný ako vlk," vybaví si Francúz. "V kapsičke mi zostalo už len pár sušených hrušiek a marhúľ. Gimondi, Van Impe aj Zoetemelk ma predbehli a pod Pra-Loup som došiel s minútovou stratou na Merckx. "Vtedy si každý myslí: Merckx znovu zjedia celú Tour, bet 365 je nepremožiteľný.

Lenže zrazu sa stane nevídané. Merckxův úškľabok značí ťažkosti, nos má prilepený na riadidlách, sotva otáča nohami. Už nemôže! Tri kilometre zostávajú k vrcholu a k cieľu a Gimondi ako prvý preletí okolo Belgičana a myslia si na etapu. Lenže príde ďalšie prekvapenie - Thévenet. Francúz chytá druhý dych. "Došiel som Van Impeho a Zoetemelk a žiadal som ich o spoluprácu.Odmietli . "

Od fanúšikov pri ceste počuje: Merckx nie je ďaleko. "Ale ja im neveril." Potom ale naozaj uvidí žltý dres, zničený, mátožné. "Videl som, že asfalt uprostred tiekol. Merckx šliapal naľavo, ja to skúsil sprava.Myslel som, že táto kaluže mu znemožní, aby sa zavesil za moje zadné koleso. "Ešte dva kilometre k vrcholu.

dôjdete Gimondiho a v cieli čoby víťaz vyčerpaním zdvihne len jednu ruku. "Nabehla si na neho 58 sekúnd!" Kričí na Thévenet mechanik. "Myslel som, že som o toľko vyhral etapu." Lenže bet365 nie, o toľko teraz vládol celej Tour.

Thévenet ako prvý rozbil hradby doteraz nedobytné pevnosti, Merckx počas dvoch kilometrov stratil dve minúty. "Skúsil som všetko a nefungovalo to," prizná porazený Kanibal. "Víťazí vždy ten najsilnejší a najsilnejší bol dnes Thévenet."

Je bet365 mobil nedeľa 13. júla 1975 a Merckx má na sebe žltý dres. Naposledy v živote!

bet365 bonus

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára